Powrót do strony głównej
Paco Cases - Powrót do strony głównej Napisz do nas
Mapa witryny Paco Cases
Powrót na stronę główną
 
 
 

Technologia Flight Case

Skrzynia Okleiny Profile Zawiasy Zamki Rączki Nóżki Wnętrze

Opakowania transportowe wykonane według technologii flight case są przeznaczone do ochrony sprzętu w niekorzystnych warunkach otoczenia. Bardzo solidna konstrukcja tych skrzyń gwarantuje pełne bezpieczeństwo chronionych przedmiotów zwłaszcza podczas ich przewożenia, kiedy to istnieje bardzo duże ryzyko uszkodzeń mechanicznych.


sklejka z powłoką fenolowąSkrzynia

Skrzynia stanowiąca bazę każdego opakowania jest zrobiona z wodoodpornej sklejki o grubości uzależnionej od wielkości i przeznaczenia opakowania (minimum 4 mm). Poszczególne boki skrzyni są ze sobą sklejone i dodatkowo połączone za pomocą zszywek, gwoździ lub wkrętów. (do góry )


Okleiny

Z zewnątrz sklejka może być wykończona powłoką fenolową wprasowywaną w strukturę sklejki pod bardzo wysokim ciśnieniem lub różnego typu okleinami, wśród których najczęściej wykorzystywana jest blacha aluminiowa stucco i folie PCV. Na indywidualne życzenie skrzynie mogą być wykańczane specjalnymi laminatami lub innymi tworzywami. Kolory oklein (do góry)


Zabezpieczenie krawędzi skrzyń

Wszystkie krawędzie skrzyń wykonanych w technologii flight cases są zabezpieczone specjalnymi profilami aluminiowymi, które w istotny sposób zwiększają sztywność całej konstrukcji. Stalowo-cynkowe narożniki i dodatkowe osłony na połączeniach profili dodatkowo ograniczają niekorzystny wpływ zewnętrznych czynników mechanicznych. Wszystkie elementy są połączone ze sobą za pomocą nitów, które gwarantują wysoką trwałość całej konstrukcji. Profile narożnikowe mogą stanowić integralną część całej skrzyni - tworzą szkielet konstrukcyjny, który jest wypełniony płaszczyznami ze sklejki (ściany skrzyni wchodzą w szczeliny wewnątrz profilu) lub też mogą być montowane powierzchniowo na gotowej skrzyni ze sklejki. Krawędzie stanowiące miejsca połączenia wieka i podstawy skrzyni są wykończone profilami o specjalnie ukształtowanej krawędzi, która to zapewnia dużą sztywność po złączeniu tych elementów, a jednocześnie zapobiega przenikaniu drobnych zanieczyszczeń do wnętrza skrzyni. Dostępne są też profile z wewnętrzną gumową uszczelką, która po złączeniu profili zapewnia pełną izolację przed wnikaniem wody i innych płynów. (do góry)

profil casemakerprofil aluminiowy narożnikowy narożnik kulowynarożnik płaskinarożnik płaski tłoczony

Zawiasy

W zależności od przeznaczenia opakowania i przenoszonych w nim ciężarów montowane są różnego typu zawiasy. Stosowane są zawiasy stałe i rozłączalne. Zawiasy stałe mogą mieć nieograniczony lub ograniczony kąt rozwarcia. Zawiasy te mogą być montowane powierzchniowo lub też można je wpuścić we wnętrze skrzyni (zawiasy kasetonowe).
Zawiasy rozłączalne umożliwiają odłączenie wieka od podstawy skrzyni. (do góry)

zawias ograniczającyzawias ograniczającyzawias ograniczającyzawias tradycyjnyzawias tradycyjny taśmowy


Zamki

Przeznaczenie skrzyni i waga przenoszonych w niej przedmiotów decydują również o typie zastosowanych zamków. Dostępnych jest kilka podstawowych typów zamków łączących wieko z podstawą skrzyni.

Zamki walizkowe są używane w skrzyniach przeznaczonych na niewielkie przedmioty o małej wadze. Cechują się one estetycznym wyglądem i łatwą obsługą. Zamki tego typu posiadają też blokadę zwalnianą kluczykiem, która zapobiega przed otwarciem opakowania przez osoby niepowołane. Przedmioty o dużej wartości mogą być zabezpieczone w skrzyniach wyposażonych w zamki z szyfrem cyfrowym.

zamek walizkowy pełnyzamek walizkowy klamrowy

Zamki motylkowe są najczęściej stosowane we wszystkich typach opakowań typu flight cases. Gwarantują one pewne zapięcie wieka i są przystosowane do przenoszenia dużych obciążeń. Zainstalowanie mechanizmu zamka motylkowego na miseczce wpuszczanej w skrzynię zmniejsza wymiary całej skrzyni i zapobiega przed uszkodzeniami zamków w czasie transportu. Istnieje szereg typów tych zamków, które różnią się przede wszystkim wielkością oraz sposobem łączenia elementów zamka. W tej grupie można też znaleźć zamki motylkowe posiadające blokadę zwalnianą kluczykiem. (do góry)

zamek motylkowy kasetonowyzamek motylkowy z blokadązamek motylkowy mały

Rączki

Typ rączki wpływa na wygodę eksploatacji oraz w dużej mierze decyduje o estetycznej stronie całego opakowania. Plastikowe rączki typu walizkowego montowane są w walizkach, niewielkich futerałach i małych kufrach przeznaczonych np. na płyty kompaktowe, małe urządzenia elektroniczne czy w typowych aktówkach. Rączki skórzane znajdują zastosowanie przede wszystkim w walizkach narzędziowych. Najczęściej stosowaną rączką we wszelkiego typu skrzyniach technicznych niewielkich rozmiarów są gumowe rączki wzmocnione taśmą stalową. Po odstawieniu opakowania rączka wsuwa się do pokryw mocujących i dokładnie przylega do powierzchni skrzyni. Ta cecha sprawia, że ten typ rączki jest odporny na różnego typu uszkodzenia. Stalowa taśma przebiegająca w tej rączce pozwala na przenoszenie obciążeń rzędu 50 kg. Średniej wielkości walizki i kufry mogą być wyposażone w plastikowe kółka i długie teleskopowe rączki, które umożliwiają ciągnięcie ich po równych powierzchniach podczas marszu. Duże kufry i skrzynie są wyposażane w solidne stalowe rączki, które są wpuszczane w boki kufrów i skrzyń. Odchylane uchwyty ze sprężyną odciągającą chowają się w miseczce montażowej nie zwiększając gabarytów opakowania. Instalowane po drugiej stronie sklejki dodatkowe płyty tej samej wielkości co rączki wzmacniają osadzenie rączek na bokach skrzyń. (do góry

rączka Elegancerączka skórzanarączka z kółkamirączka kasetonowarączka metalowa powierzchniowa


Nóżki, kółka i płozy

Opakowania transportowe mogą być wyposażone w kółka, nóżki lub drewniane płozy. W tradycyjnych futerałach, walizkach i małych kuferkach montowane są gumowe nóżki o różnych wielkościach. Skrzynie o dużych gabarytach i przeznaczone na ciężkie przedmioty mogą być wyposażone w specjalne kółka jezdne o różnej średnicy (50, 80 i 100 mm). Dopuszczalne obciążenie czterech kół o średnicy 100 mm sięga nawet 350 kg. Opony kół są wykonane z litej gumy odpornej na ścieranie i cechującej się dużą trwałością. Koła mogą posiadać obrotową oś pionową, dzięki czemu możliwe jest przemieszczanie skrzyń w dowolnym kierunku bez potrzeby ich przestawiania. Niektóre z modeli kółek są dodatkowo wyposażone w hamulce. Dostępne są również kółka o średnicy 50 mm montowane w narożnikach skrzyni i wystające poza jej obrys tylko 19 mm. Drewniane płozy znajdują zastosowanie w dużych skrzyniach technicznych lub skrzyniach zbiorczych. Ze względu na znaczną powierzchnię styku z podłożem zapewniają one dużą stabilność skrzyń, co ma szczególne znaczenie podczas ich transportu. Specjalnie wykonane i spasowane płozy na spodzie i górze skrzyń umożliwiają budowanie stabilnych konstrukcji. Tę samą rolę spełniają opcjonalnie montowane stalowo-cynkowe stopki (na spodzie jednej skrzyni) i odpowiadające im gniazda (na górze drugiej skrzyni). (do góry)

gniazdo stópkistópkakółko wpuszczane bocznekółka obrotowe
kółko ze stałą osiąkółko wpuszczane środkowekółko plastikowe bocznenóżka gumowapłozy drewniane

Wykończenie wnętrza skrzyń

Skrzynie są wykańczane specjalnymi gąbkami technicznymi o znacznie zwiększonej trwałości i odporności na uszkodzenia mechaniczne. Walizki i kufry mogą być wyklejone gąbką o specjalnie karbowanej powierzchni, która umożliwia dowolne instalowanie przegród. Istnieje możliwość całkowitego wyklejenia wnętrza skrzyni blokiem gąbki, który składa się z wzajemnie połączonych małych komórek. Usunięcie poszczególnych komórek pozwala na precyzyjne dostosowanie wnętrza skrzyni do kształtu chronionego przedmiotu. Skrzynie techniczne mogą być wyklejone grubą tkaniną przypominającą koc. Wieka opakowań można wyklejać gąbką techniczną typu "foremka na jajka", która cechuje się dużą elastycznością i zapewnia punktowy docisk wieka do przedmiotu. Wnętrze skrzyni może być wyklejane miękką tkaniną w przypadku opakowań przeznaczonych na przedmioty o powierzchni bardzo delikatnej i wrażliwej na uszkodzenia. (do góry)


 
© Paco Cases, Wszelkie Prawa Zastrzeżone - All Rights Reserved